Včera Vít Michálek, zakladatel Semoru uveřejnil zajímavé SEO rozšíření pro Chrome, které vám dokáže získat další informace o (not provided) frází z Google Webmaster Tools.
Návod k použití
- Nainstalujte z Chromestoru
- Přihlaste se do Google Webmaster Tools
- Vyberte jeden z webů a zobrazte si report Vyhledávací dotazy https://www.google.com/webmasters/tools/top-search-queries
- Vyberte si co největší časové období (3 měsíce je maximum) a nastavte si takové stránkování, aby se vám tam vešly všechny fráze (pokud to nejde, budete muset spouštět proces vícekrát pro všechny stránky stránkování)
- Klikněte na ikonku rozšíření, která se vám po instalaci objevila v pruhu vedle řádku pro URL. Tím se spustí zjišťování frází, URL,
- Nezavírejte stránku a nechte rozšíření pracovat
- Až rozšíření dokončí práci, nabídne vám stažení do CSV nebo JSONu
K čemu to je?
- Víte, jaké fráze jsou ukryté pod (not provided) a s jakými vstupními stránkami jsou spojeny
- Můžete si je zpětně naimportovat do Universal Analytics
- Tyto data využijete jako jeden z mnoha zdrojů pro Analýzu klíčových slov
- Pomocí OpenRefinu můžete tyto informace použít ke spráování některých frází s vstupními stránkami
Jinými slovy, super pomůcka, kterou zařazuji do svého repertoáru SEO nástrojů a kterou budu doporučovat na workshopu klíčovky.
4884 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Zdravím Pavle, tak jsem to hned vyzkoušel, ale ejhle, já tam vše vidím u všech svých klientů. Tedy vidím při nalogování do GWT přesně to, co s etady popisuje a jak ten chrome doplněk funguje, ale vidím to i bez něj. Tedy myslím ta klíčová slova v GWT. A po rozkliku i detail stránky, kam klik směřoval.
Joo, to v Google analytics, tam mám “not provided”.
Iljo:Ano pokud ti stačí klikat jedno slovo po druhém tak to rozšíření nepotřebuješ. Ono ti to stahné do CSV třeba 100 slov a jejich cílové URL do 10 minut. Myslím, že je to velká úspora času, pokud bys to měl dělat ručně a kopirovat do excelu.
Zdravím,
vyzkoušel jsem a měl bych dva dotazy:
1) Mám na notebooku Excel starter a když jsem csv otevřel v něm, výsledek byl na jednom řádku bez oddelovačů a v dotazech byly problémy s diakritikou – pro mě nepoužitelné
2) V openOffice zmizel problém s oddělovači, ale problém s diakritikou zůstal (Výchozí znaková sada Windows-1250)
Tip na řešení?
VM
Výchozí sada je UTF-8, divné že to programy nedetekují automaticky, když v hlavičce ty informace jsou. Zkusím se na to podívat. Správný import do Excelu popisuje Pavel Lasak http://office.lasakovi.com/excel/soubor/import-otevreni-csv-souboru-excel/
Skvělé rozšíření 😉 Autorovi děkuji.
Je skutečně jisté, že to jsou data i z not provided? Úplně se mi tomu nechce věřit.
Webmasters Tools totiž sám ukazuje podivuhodně nízká čísla. Hodnoty u počtů kliků mají pak velmi blízko k návštěvám, které jsou vidět v GA u provozu z neplaceného vyhledávání.
V GA nad tím ale ještě sedí obrovské množství návštěv z not provided. Ty ale ve Webmasters Tools podle mě také chybí.
Nebo vám součet kliků zhruba odpovídá návštěvám z neplaceného vyhledávání v GA?
Ještě jsem zkusil jeden test. Vedle sebe postavit:
1. Webmasters Tools, kombinace klíčové slovo a URL. Počty kliků.
2. GA, kombinace stejné klíčové slovo a stejná vstupní stránka. Počty návštěv.
Je to na jednom obsahovém webu, kde dělá neplacené vyhledávání ve sledovaném tříměsíčním období 650 tisíc návštěv.
U 160 kombinací, které se mi při tomto rychlém testu spárovaly, ukazuje Webmasters Tools o 29 % kliků víc než návštěvy GA. Not provided má ale na tomto webu 59 %.
Jsou to pořád moc velké rozdíly. I s přihlédnutím k nepřesným Webmasters Tools.
Marku, skvělý dotaz. Nevíme to jistě. Google tvrdil, že se fráze z not provided dají získat v Google Webmaster Tools. Jestli a jak je tam dává to nevíme. ale důležité je myslím zmínit, že tam jsou namixovaná not provided a normální data a není možné jinak než podle vstupní stránky posoudit, která jsou která.
Marku, z GWT dostaneš zobrazení/kliky pro všechny fráze nejen (not provided). Ale jinak máš pravdu, data nejsou 100%
Je pravda že google analytics s tým not provided urobil pekný škrt cez rozpočet seo odborníkom a webmaster tools ukazuje dozadu iba par mesiacov viac nie. Ale to som nevedel že tieto údaje nie sú na 100% presné.