Zdá se, že výčet chyby a selhání Google nekončí. Od 12. srpna se v hledání Google objevuje další bug, který nám přidělává práci. Parametr, který Google přidává k URL a způsobuje tím duplicitu.
V srpnu 2024 si někteří majitelé stránek začali všímat, že se k jejich organickým výpisům přidává parametr srsltid=
. Parametr srsltid=
není nic nového. Barry Schwartz o něm informoval zde v únoru 2022, kdy jej společnost Google začala přidávat k výpisům v obchodním centru Google se zapnutým „automatickým označováním“. Jeho účelem bylo zajistit, aby prokliky z výpisů produktů na webové stránky obchodníka byly správně přiřazeny službě Nákupy Google.
K nenápadné změně došlo v srpnu. Najednou se tento parametr nepřidával jen k výpisům pod značkou „Nákupy“ a univerzálním výsledkům vyhledávání, ale nyní se přidával i k organickým výpisům. Google začal přidávat, stejně jako Facebook, v některých (máte aktivní Google Merchant a autotagging) případech trekovací parametry srsltid, takže pak URL vašeho webu po prokliku z Google vypadá místo:
domena.cz/kategorie/?razeni=cena
vypadá takto:
domena.cz/kategorie/?razeni=cena&srsltid=AfmBOop123UqRpe321wkMAfoOuqMpn1knZuSvjCXcDGAMIHsmzaBoj7Ar5z4Ji
Co s tím? Čeka na opravu nebo Správně nastavený self-referencing canonical nebo serverový přesměrování 301 se vzorem:
Pokud má URL
srsltid=cokoliv
nebo&srsltid=cokoliv
přesměruj pomocí 301 na URL bezsrsltid=
či&srsltid=
.
Tedy například domena.cz/kategorie/?razeni=cena&srsltid=AfmBOop123UqRpe321wkMAfoOuqMpn1knZuSvjCXcDGAMIHsmzaBoj7Ar5z4Ji
na domena.cz/kategorie/?razeni=cena
Co na to Google?
John Mueller sice zmiňuje možnost vypnutí automatického označování v Google Merchant Center, ale problém s jeho radou je, že tuto funkci sice můžete vypnout, ale to je v rozporu s vlastní dokumentací společnosti Google, podle níž je automatické označování povinnou funkcí.
Ufff, Google…. takže co s tím? Stále se držím svého doporučení canonical nebo 301 redirect.
Po pár týdnech (aktualizace 12.11.) můžeme říct, co se děje a co nepomáhá:
- Canonical Google, asi, ignoruje.
- URL nenajdete v Google Search Console.
- V indexu je přesto najdete.
- Nezdá se, že byto mělo jakýkoliv vliv – pozitivní nebo negativní – na hodnocení stránek.
Problém to může způsobovat v měřících nástrojích, protože se vám nemusí zobrazovat správná vstupní stránka – Collabim i Marketing Miner to už opravil. Ostatní nástroje zatím nic.
Další články k tématu:
- Google Search Showing srsltid URL Parameters From Merchant Center (seroundtable.com)
- his blog (devakatalk.com)
- Google’s srsltid= parameter: What it means for SEO and attribution
- Google Search Showing srsltid URL Parameters From Merchant Center
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.