Duplicitní parametr srsltid v hledání Google

Zdá se, že výčet chyby a selhání Google nekončí. Od 12. srpna se v hledání Google objevuje další bug, který nám přidělává práci. Parametr, který Google přidává k URL a způsobuje tím duplicitu.

V srpnu 2024 si někteří majitelé stránek začali všímat, že se k jejich organickým výpisům přidává parametr srsltid=. Parametr srsltid= není nic nového. Barry Schwartz o něm informoval zde v únoru 2022, kdy jej společnost Google začala přidávat k výpisům v obchodním centru Google se zapnutým „automatickým označováním“. Jeho účelem bylo zajistit, aby prokliky z výpisů produktů na webové stránky obchodníka byly správně přiřazeny službě Nákupy Google.

K nenápadné změně došlo v srpnu. Najednou se tento parametr nepřidával jen k výpisům pod značkou „Nákupy“ a univerzálním výsledkům vyhledávání, ale nyní se přidával i k organickým výpisům. Google začal přidávat, stejně jako Facebook, v některých (máte aktivní Google Merchant a autotagging) případech trekovací parametry srsltid, takže pak URL vašeho webu po prokliku z Google vypadá místo:

domena.cz/kategorie/?razeni=cena

vypadá takto:

domena.cz/kategorie/?razeni=cena&srsltid=AfmBOop123UqRpe321wkMAfoOuqMpn1knZuSvjCXcDGAMIHsmzaBoj7Ar5z4Ji

Co s tím? Čeka na opravu nebo Správně nastavený self-referencing canonical nebo serverový přesměrování 301 se vzorem:

Pokud má URL srsltid=cokoliv nebo &srsltid=cokoliv přesměruj pomocí 301 na URL bez srsltid= či &srsltid=.

Tedy například domena.cz/kategorie/?razeni=cena&srsltid=AfmBOop123UqRpe321wkMAfoOuqMpn1knZuSvjCXcDGAMIHsmzaBoj7Ar5z4Ji na domena.cz/kategorie/?razeni=cena

Co na to Google?

John Mueller sice zmiňuje možnost vypnutí automatického označování v Google Merchant Center, ale problém s jeho radou je, že tuto funkci sice můžete vypnout, ale to je v rozporu s vlastní dokumentací společnosti Google, podle níž je automatické označování povinnou funkcí.

Ufff, Google…. takže co s tím? Stále se držím svého doporučení canonical nebo 301 redirect.

Po pár týdnech (aktualizace 12.11.) můžeme říct, co se děje a co nepomáhá:

  • Canonical Google, asi, ignoruje.
  • URL nenajdete v Google Search Console.
  • V indexu je přesto najdete.
  • Nezdá se, že byto mělo jakýkoliv vliv – pozitivní nebo negativní – na hodnocení stránek.

Problém to může způsobovat v měřících nástrojích, protože se vám nemusí zobrazovat správná vstupní stránka – Collabim i Marketing Miner to už opravil. Ostatní nástroje zatím nic.

Další články k tématu:

815 zhlédnutí (celkově) 5 zhlédnutí (dnes)
5/5 - (1 vote)
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Summary
Duplicitní parametr srsltid v hledání Google
Article Name
Duplicitní parametr srsltid v hledání Google
Description
Google nám, po vzoru Facebooku, láduje duplicitní URL do svého vyhledávání. Co se stalo a co s tím popisuju ve svém článku i s návodem na řešení.
Author
Publisher Name
SEOloger s.r.o.
Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge