IP adresa byla před časem vnímána jako jeden z mnoha relativně důležitých signálů hodnocení webů, minimálně ze strany Google. Pokud jste byli na IP adrese s velkým množství webů (sdílený hosting) nebo jste měli na IP adrese “sousedy” s obsahem, který se Google nelíbil, tak to Google vyhodnocoval. Dokonce v seznamu věcí, které byste měli na začátku optimalizace prověřit, najdete tuto formulaci:
IP Neighbors: Check out the website neighbors using the reverse IP lookup and make sure that it doesn’t have any bad neighbors.
V roce 2009 Randy Fishkin na SEOmozu nás informoval, že signály ohledně registrace domény a hostingu tzv. on-site faktory mohou mít hodnotu 6,91% z celkového hodnocení, což není úplně zanedbatelné.
V současné době, kdy máme velké množství sdílených hostingů a každý poskytuje své služby klientům, už není možné na to takto zjednodušeně pohlížet. To si uvědomuje i Google, a proto Matt Cutts ve svém videu Can a spammy website affect the ranking of other sites hosted on the same server? jednoznačně říká, že v době sdílených hostingů toto Google nijak zásadně neřeší. Problémem by to mohlo být pouze v případě, že byste měli stejnou IP adresu jako tisíce a tisíce spamových mailserverů nebo serverů s porno a warez obsahem.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=AsSwqo16C8s?rel=0]
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Ano, problémem by to mohlo být pouze v případě, že byste měli stejnou IP adresu jako tisíce spamových domén, hlavně těch s automaticky generovaným obsahem.
Souhlas. Na jedné IP adrese to někdy může být jako babylonská věž 🙂